Wat als je het niet meer ziet zitten?

5 tips om aan te denken als je het niet meer ziet zitten

 

Natuurlijk heeft iedereen wel eens van die momenten dat je het even niet meer ziet zitten. Soms duurt zo’n gevoel eventjes, soms duurt het wat langer. Zit je in zo’n periode, dan is het extra belangrijk om de volgende tips goed te onthouden.

1. Je gedachten zijn niet de waarheid
Je gedachten zijn nu misschien wat somber En dan lijkt de toekomst dat ook. Maar wat je denkt is niet hoe het werkelijk in elkaar steekt. Word je bewust van je gedachten. gebruik hier bijvoorbeeld introspectie voor. Wat is het eerste wat je denkt wanneer je ‘s ochtends wakker wordt? Laat dat iets positiefs zijn, zodat je dag meteen ook al positiefs begint. Waar heb je zin in? Waar kijk je naar uit? Het is makkelijker gezegd dan gedaan om je gedachten te sturen, maar er bewust van zijn is een eerste stap.

2. Er is altijd iemand die van je houdt
Soms voelt het misschien niet zo. Iedereen is zo bezig met zichzelf. Ze zien jouw worsteling misschien niet eens. Dat betekent niet dat ze niet om je geven. Soms is het nodig om eerlijk te zijn over wat je nodig hebt. Een schouder om op te huilen, iemand om mee op pad te gaan of juist om uitbundig mee te kunnen lachen. Erom vragen is eng, want het maakt je kwetsbaar. Maar het geeft de mensen die van je houden de kans om er voor je te zijn.

3. Er zijn altijd mensen die het zwaarder hebben dan jij
Er zijn mensen die grotere problemen hebben. Niet dat dat het voor jou minder erg maakt, maar in donkere tijden is een beetje relativering vaak geen overbodige luxe. Door daarover na te denken, maak je ruimte in je hoofd vrij voor de positieve dingen. De zaken in je leven waar je wel blij mee bent. Je lekkere huis. Je lieve hond. Mensen waar je veel van houdt.

4. Slaap kan een groot verschil maken
(over)Vermoeidheid maakt alles zwaarder. Slapen maakt alles beter. Zie het als een soort reset. Door op tijd naar bed te gaan en een goede nacht te maken, maak je je hoofd even leeg. Je wordt ‘s ochtends wakker met nieuwe gedachten. Grote kans dat deze gedachten een stuk vrolijker zijn. 

5. Tijd heelt wonden, maar wachten heeft geen zin
In een hoekje gaan zitten wachten op betere tijden, is niet zo zinvol. Als je iedere dag hetzelfde doet, krijg je iedere dag dezelfde uitkomst. Tijd helpt, maar jij kunt de klok een beetje vooruit helpen door het leven vandaag anders aan te vliegen dan gisteren. Wil je afvallen, fitter worden? Begin letterlijk met wat meer te bewegen. Zoek je meer vrienden? Begin een hobby. Je zult zien dat de uitkomst – hoe je je voelt – ook anders is als je ergens mee begint. En vaak is dat een stuk positiever.

Voordelen van ‘gezond’ ademhalen

‘’Neem eventjes diep adem’’. Dit is iets wat je erg vaak hoort. Diep adem halen wordt geclaimd als iets dat goed voor jou en je gezondheid, maar is dit eigenlijk wel waar? Volgens Buteyko is dit niet zo. Een wetenschappelijk onderzoek geeft aan dat het tegenovergestelde juist de waarheid is. Het is zelfs zo dat de wetenschap zegt dat kort en minder diep inademen de kans op een hoge bloeddruk aanzienlijk zou verlagen. Buiten dit zou deze manier van adem halen ook de kans op vervelend ziektes als Angina Pectoris, astma en allerlei soorten allergieën verlagen. Heb jij last van slapenloosheid of vermoeidheid dat kan kort inademen jou ook hierbij helpen. Dit zijn nog maar een paar voordelen van een Buteyko cursus.

 

 

 

De theorie

 Wat gebeurd er eigenlijk tijdens het ademhalen? Dit is in principe erg simpel. Je ademt zuurstof en  ademt koolzuurgas weer uit. Dit is de basis van het ademhalingsproces. Koolzuurgas is een restproduct maar ondanks dat is het essentieel voor het menselijk lichaam op te blijven functioneren.   Binnen het lichaam van de mens zorgt koolzuurgas er namelijk voor dat zogeheten zuurstofatomen makkelijk kunnen loskomen om zich zo te verplaatsen naar de juiste plekken in het lichaam. Bij veel mensen is het koolzuurgas procentueel gezien te laag. Diep inademen is hier de oorzaak van.

 

 

Konstantin Buteyko

 Konstantin Buteyko is het genie achter deze methode. De dokter die afkomstig is uit Rusland vond de samenhang tussen deze twee factoren. Hier op volgend ontwikkelde hij een methode waarop de balans in het ademhalen werd hersteld. Dit resulteerde alleen in positieven dingen. Ook gezonder ademhalen? Overweeg dan op je in te schrijven voor een cursus van Buteyko. Deze cursus staat garant voor een betere ademhalingstechniek en zo ook een betere gezondheid.

 

De cursus

 Je kunt ervoor kiezen om een groepscursus te volgen. Deze bestaat uit 5 trainingssessies en  van ongeveer anderhalf uur per sessie. Een individuele cursus is ook een optie. Dit kan wanneer jou het beste uitkomt, overdag of s’ avonds. Beide cursusvormen bieden hetzelfde aan. Als je vragen hebt of meer informatie wil kun je kijken op het internet.

https://buteyko-limburg.nl/

Yogalessen volgen in Stein!

Met yogaoefeningen kun je beter tot rust komen. Yoga is een combinatie van verschillende soorten houdingen en ademhalingsoefeningen. Je wilt yoga uitoefenen op een manier die bij jou past, dus is het belangrijk dat je veel keuze hebt. Wanneer je aan yoga in Stein wilt beginnen, zijn het aantal yogastudio’s waar je uit kunt kiezen steeds meer toegenomen.

Yoga in Stein volgen

Stein is een dorpje in Zuid-Limburg. Met bijna 25.000 inwoners zou je het al bijna een stad kunnen noemen. In Stein zijn een aantal yogastudio’s aanwezig waar je yogalessen kunt volgen. Natuurlijk kun je ook langsgaan bij de yogastudio van Mieke van Wersch. Met Stein zijn ligging aan de Maas, die de grens met België vormt, is het een mooie plek om te bezoeken. Daarnaast kun je ook eens de 64 rijksmonumenten en diverse oorlogsmonumenten gaan bekijken.

Wanneer je in Stein yoga gaat volgen, zal je merken dat yoga een bepaalde kracht geeft, mentale balans brengt en je ondersteunt om beter te kunnen omgaan met de drukte van de tijd waar wij met zijn allen op dit moment in leven. Maar het kijken naar leuke bezienswaardigheden is natuurlijk ook goed voor je geest.

Vanuit Stein reizen voor yoga

Waar je uiteindelijk voor kiest, dat is aan jou. Maar je wilt wel een goede bereikbaarheid wanneer je reist naar de plek waar je yoga gaat doen. Dat te hebben gezegd, is het mooi dat het dorp staan makkelijk bereikbaar is via autowegen zoals de A2 en de A76. Je kunt ook met de fiets gaan tijdens mooi weer of kiezen voor het openbaar vervoer. Wist je dat er vlakbij Stein ook een Yogastudio zit op de Hofdwarsweg 57, 6161 DE in Geleen? Als je hier yoga wilt uitoefenen, kun je in de zomer in een park vlakbij speciale lessen volgen, namelijk in de Kluiskerk in Geleen. Meer dan genoeg mooie keuzes dus.

https://www.yogageleen.nl/yoga-stein/

Wat zijn de voordelen van chiropractie?

De term Chiropractie is afgeleid van twee Griekse wortels: “Chiro” (handen) en “Praxis” (praktijk), dat wil zeggen, “oefenen met de handen”. De techniek houdt zich bezig met de diagnose, behandeling en preventie van problemen in het neuro-musculoskeletale systeem en de effecten daarvan op de gezondheid in het algemeen. 

Chiropractie maakt houdingscorrecties, spierverlenging en pijnvermindering mogelijk.

Chiropractor Nijmegen is opgeleid in de meest uiteenlopende niveaus van gezondheidsbegrip, met een breed scala aan radiologie, pathologie, anatomie, neurologie, biomechanica en filosofie.

Na een goed gestructureerde kennis gaat de student aan de slag voor het aanleren van specifieke technieken van diagnose en gewrichtsbehandeling, met name van de wervelkolom, en kan hij ook extremiteiten (armen en benen) behandelen.

De behandeling wordt vaak gedaan met de handen, door middel van extreem veilige manoeuvres met hoge of lage snelheid. Naast de handen kan de professionele Chiropractor Nijmegen voor de behandeling gebruik maken van exclusieve apparatuur.

Chiropractor Nijmegen – Voordelen van chiropractie

De voordelen van chiropractische behandeling zijn groot. De meeste patiënten, na het behandelen van de pijn, kiezen de techniek uiteindelijk als een gewoonte van het leven. Ze krijgen een veel betere levenskwaliteit, variërend van aspecten als slaap, stressbeheersing en dus meer levenskwaliteit per dag.

Problemen behandeld door Chiropractie

  • Nekpijn
  • Rugpijn
  • Schijff en cervicale hernia’s
  • Scythagia

Fysieke, organische en centrale onevenwichtigheden in het zenuwstelsel die het gevolg zijn van externe factoren (ontoereikende lichaamshouding, overmatige inspanning, herhaalde inspanningen, stress, emotionele onevenwichtigheden, etc.)

Chiropractie bevordert de energetische balans en verbetert het zenuwstelsel en de bloedsomloop, waardoor een volledig welzijn wordt bereikt en de staat van alertheid, ontspanning, kalmering en stimulering van het centrale zenuwstelsel wordt verbeterd. De methode verbetert de irrigatie en voeding van spier- en skeletweefsel, waardoor de opname van hormonen wordt vergemakkelijkt en de spieren worden ontgift.

Voorkomt osteoporose, verbetert de spijsvertering en verhoogt de zuurstofvoorziening in het bloed, wat leidt tot een betere ademhaling en een verhoogd immuunsysteem, naast het voorkomen van ziekten en het vermijden van stress.

Chiropractische risico’s

Chiropractie is uiterst veilig en is geen oorzaak van bekende schade. Het is echter de moeite waard om te onthouden dat het uiterst belangrijk is om op zoek te gaan naar een gekwalificeerde professional, dat wil zeggen iemand die een bachelorsdiploma in de Chiropractie heeft. Anders bestaat de mogelijkheid dat uw probleem erger wordt en later nog ingewikkelder wordt.

Alles over Attention Deficit Disorder

Add 

Je kent het vast wel mensen met ADHD, soms zijn deze mensen rustig maar al snel zijn ze afgeleid en met andere dingen bezig. Je maakt vast wel eens een grapje wanneer iemand heel erg druk is dat diegene ADHD heeft. bij ADHD is iemand druk en snel afgeleid dit is dus ook zichtbaar aan de buitenkant. ADD kun je vergelijken met ADHD, het verschil is alleen dat ADD niet aan de buitenkant van iemand opgemerkt kan worden, bij ADD speelt het zich namelijk af in het hoofd en hierdoor wordt het vaak pas op late leeftijd ontdekt vaak pas als je volwassen bent. Hoe eerder je weet dat je ADD hebt des te makkelijker je hiermee om kunt leren gaan en dus de schade aan je zelfvertrouwen kan beperken.

Verschillende soorten

Er zijn drie typen ADHD, namelijk ADHD-I deze wordt ook wel ADD genoemd, je hebt hierbij last van onoplettendheid. ADHD-H dit is wat we noemen ADHD, hierbij heeft de persoon hyperactieve impulsen. En dan is er nog ADHD-C, hierbij heb je last van zowel ADHD als ADD. ADD heeft een aantal kenmerken waaraan je het zou kunnen merken, deze persoon heeft dan vaak concentratieproblemen, is vaak dromerig, niet hyperactief en meer teruggetrokken. Iemand die ADHD heeft, heeft juist kenmerken die vaak tegengesteld zijn van ADD, deze persoon is wel hyperactief, kan wel storend zijn voor de omgeving, en heeft moeite om zich aan de structuren en regels te houden. Kenmerken van iemand dus ADHD-C heeft beschikt over kenmerken van zowel ADHD als ADD.

https://www.add-coaching.nl/wat-is-add/