Laden...

De Bijenkorf (klantenservice)

De Bijenkorf is een luxe warenhuisketen met een zevental vestigingen in Nederland. Het bedrijf werd opgericht in 1870 en groeide uit van een kleine fourniturenwinkel in Amsterdam tot een landelijke warenhuisketen. De Bijenkorf verkoopt met name kleding, modeaccessoires, cosmetica en parfum; in de grotere warenhuizen ook meubels en woonaccessoires, sport- en reisartikelen, kookartikelen en boeken. Ook hebben de warenhuizen een gebakafdeling en een of meerdere horecagelegenheden. Het bedrijf is sinds 2011 onderdeel van de Britse Selfridges Group.

De geschiedenis van de Bijenkorf

In 1870 starten de Joodse ondernemer Simon Philip Goudsmit een warenhuis in de Amsterdamse Nieuwendijk 132. Hij noemde het Magazijn de Bijenkorf. In eerste instantie werden hier met name garen en band verkocht, echter werd al snel het assortiment flink uitgebreid met andere producten. De winkel had op dat moment 4 man in dienst en het gezin van Simon Philip Goudsmit woonde boven de winkel. Goudsmit sterfte aan een ernstige ziekte in 1889 op 44-jarige leeftijd. De winkel wordt daarna overgegeven aan zijn neef Isaac. Isaac ondersteund de weduwe van Goudsmit en haar zoon Alfred. In 1914 werd het warenhuis aan de Dam geopend, dit pand werd ontworpen door de architect J.A van Straaten. Door de Eerste Wereldoorlog heeft de zaak het zeer moeilijk waardoor de vestiging ook pas in 1915 volop in bedrijf ging. Ook staat de Bijenkorf bekend door de klantenvriendelijkheid en Bijenkorf klantenservice

 

Dochterbedrijf & onderscheidende Bijenkorf klantenservice

1926 besluit de directie van Bijenkorf om een dochtermaatschappij te ontwikkelen genaamd HEMA. In de Kalverstraat opent HEMA voor het eerst haar deuren. Met dit bedrijf hoopt de directie de minder rijke Nederlands te kunnen dienen met het goedkopere productassortiment. HEMA groeide de eerste jaren na opening zeer goed, mede door de kennis van de inkoopexperts van de Bijenkorf. In 1927 opende HEMA haar eerste winkel buiten Amsterdam en een klein jaar later waren er al tien vestigingen. In de jaren 50 van de vorige eeuw werd HEMA de eerste Nederlandse franchise-organisatie en vandaag de dag is zij nog steeds de grootste franchisegever van Nederland. Ondanks dat de Bijenkorf en Hema twee verschillende ondernemingen zijn zie je wel veel overeenkomsten zoals de klantenservice waarbij zowel de bijenkorf klantenservice als Hema klantenservice zich probeert in te onderscheiden.

 

https://www.klantenservice.tips/telefoon-klantenservice/warenhuizen/de-bijenkorf/

Gerelateerde artikelen die u mogelijk interesseren

De HR-wereld verandert razendsnel. Digitalisering, hybride werken, krapte op de arbeidsmarkt — het vraagt om flexibiliteit én visie. Een vooruitstrevend detacheringsbureau in Leiden speelt hier

Een toetsenbord dat meer is dan een luxeproduct; het is een investering in je gemak en gezondheid. Door het ontwerp dat de natuurlijke houding van

Een goede sourcing strategie formuleren is de hoeksteen van succesvolle talentacquisitie. Het gaat niet alleen om het invullen van openstaande functies, maar om het aantrekken

In het digitale tijdperk zijn geprinte kalenders, zoals die van Helioskalenders.nl, nog steeds een essentieel onderdeel van onze dagelijkse planning. Ondanks de opkomst van digitale

In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, zijn katoenen tassen een uitstekende keuze. Maar waarom zou u precies voor deze tassen kiezen? In dit artikel zetten

Het organiseren van een grootschalig evenement vereist veel planning en voorbereiding. Een belangrijk aspect hiervan is de locatie. Als je flexibiliteit wilt en de vrijheid

Het kopen van een woning is een spannende stap in iemands leven. Het kan echter ook een complex proces zijn, vooral als je niet bekend

Een Deense kar is een handig hulpmiddel voor bedrijven die regelmatig goederen moeten transporteren. Het is een soort kar met vier wielen en een stevig frame

Zonnepanelen zijn tegenwoordig een veelvoorkomende manier om hernieuwbare duurzamere energie op te wekken en te besparen op de energierekening. Hoewel het installeren van zonnepanelen op zichzelf al

Wilt u dat uw werknemers er netjes en herkenbaar bijlopen? Misschien is het dan een goed idee om truien, T-shirts, polo’s of vesten te laten

Het is tijd om je eetkamer te upgraden met een nieuwe keramische eettafel. Keramische tafels staan bekend om hun duurzaamheid, schoonheid en weinig onderhoud. Ze

Wanneer u een dierbaar persoon verliest komt ook het moment waarop u moet gaan nadenken hoe u de gedenkplek wilt gaan inrichten. Bij Andersgedenkmonumenten ontwerpen

Hoe kan je het beste je werkjas wassen? Het is belangrijk om je werkkleding af en toe te wassen om ze fris te houden. Als

Hoe je als energiezuinige Nederlander energie kunt besparen Als energiebesparende Nederlander ben je altijd op zoek naar manieren om je energieverbruik te verminderen. Maar wat

Als het op webdesign aankomt, wilt u er zeker van zijn dat u met de beste in de business werkt. Dat is waarom u Webmix

Account op het Bridge Assessment Platform voor organisaties en bedrijven Veel werkgevers gebruiken tegenwoordig online werknemer tests op de werkvloer als een manier om sollicitanten